روز نمایش اهداف شوم و پنهانی جهان خوران
تهیه و ترتیب میر محمد شاه رفیعی تهیه و ترتیب میر محمد شاه رفیعی

از تسلط طالبان به شهر کابل و شهادت داکتر نجیب الله رییس جمهور پیشین افغانستان بدست قاتلان حرفوی از طرف محافل سیاسی و رسانه های جمعی در ششم میزان هر ساله بحث ها و مطالبی به نشر میرسد و بعضی ها از جمله نیرو های ملی و دموکراتیک و تر قیخواه و مدافعین حقوق بشر این روز را به مثابه روز سیاه و ننگین و لکه سیاه بر جبین نظامیگران پاکستان محکوم می نمایند حالانکه یک عده دیگر از جمله نیرو های جهادی و (طالبان نیکتائی پوش) و مسلط در ادرات دولتی افغانستان از حاشیه این رویداد عبور نموده یا توجیهات و مطالب غیر واقعبینانه یار ظهارت گمراه کننده و عوام فریبانه بعمل می آورند.

همه واقعیت این است که گروه طالبان یک گروه نامتجانس از جهت آگاهی سیاسی و اجتماعی بر خاسته از اقشار طبقاتی مختلف با وابستگی بیشتر بیک ملیت و اقوام مربوطه آن در بخش از سر زمین واحد افغانستان و پاکستان تحت یک رهبری متعصب و مملو از عقده و عزور کاذب قومی و مذهبی به خاطر تحقق اهداف استراتیژیک بیگانه ها متشکل گردیده اند. و سازمانده و ستاد رهبری این گروه را سازمان جاسوسی پاکستان (ISI) و استخبارات عربستان سعودی تشکیل داده که آنها خود در وابستگی و تحت فرمان منابع و محافل استعماری جهانخوار وظایف تخریبی و تروریستی خویش را پیش میبرند.

قراریکه دیده میشود اهداف نهایی و استراتیژیک طالبان نه تنها مخالفت و ایجاد موانع در برابر هر نوع ترقی و پیشرفت و نوآوری در افغانستان میباشد بلکه آنها میخواهند زمینه های لازم را برای تسلط نیرو ها بیگانه و شرایط مساعد برای غارتگری منابع ملی و طبیعی کشور های منطقه بدست غاصبان انحصارات غربی مساعد سازند.

تکتیک های جنگی و سازماندهی طالبانی و توسعه این شبکه بعد از سقوط حاکمیت آنها در کابل نشان میدهد که بالاتر از دست ملا عمر دست های کار میکند که در جیب های شان ملیارد ها دالر که از طریق تجارت و فروش مواد مخدر و کمک های سخاوتمندانه محافل نفتی و شیخ های عیاش و فروخته شده در شرق میانه برای شان انتقال داده میشود.

تا آنها با استفاده آخرین دست آورد های علمی و فنی و استخدام استادان بزرگ علوم راونی برای آماده ساختن انسان های متجر و بای خبر از دینا و عقبی عرض انجام حملات انتحاری استفاده نمایند.

در تشکل و توسعه شبکه های تشکیلاتی طالبان نه تنها نصیر الله بابر وزیر داخله حکومت بینظیر بوتو و کرنیل امام سهم عمده داشتند بلکه آن عده رهبران جهادی که این گروه را فرشته نجات و گروه خود جوش خطاب کردند و سپهسالاری که در میدان شهر با تحایف وادای احترام از آنها استقبال کرد همه و همه شر یک ظلم و جنایات طالبانی بوده اند و میباشند.

داخل شدن طالبان در حریم ملل متحد در مخالفت با نورم ها و قواعد بین المللی و شهید ساختن یک زمامدار شناخته شده در دفتر ملل متحد نمایانگر آنست که برای سقوط حاکمیت ملی و دموکراتیک افغانستان در سال 1371 و شطرنج بازی های بنام پیروزی جهاد و یا طالب ها همه و همه بخشی از یک توطئه بزرگ برای غارت افغانستان و به خاک و خون افتیدن افغان ها و سایر ملل این منطقه میباشد که از طرف جهانخواران طرح گردیده و از طریق (ISI) و گروه های خود ساخته و فروخته شده آنها بنام القاعده و طالب عملی می گردد.

طالبان با وجود امنیت نسبی که در مناطق تحت تسلط شان بوجود آورده بودند در جهت تضعیف و تخریب وحدت و همبستگی مردم افغانستان جنیایات نابخشودنی و بزرگی را انجام داده اند که هر گز قابل فرامواشی نبوده و تلافی و رفع عواقب آن در بعضی حالات غیر ممکن میباشد. طالبان در وقت حاکمیت خود عده ای از پیروان مذاهب افغانستان را در مظهری مردم مشرک خطاب میکردند و هم ملیتی را بی غیرت می گفتند.

تخریب بت های بودا در بامیان و تطبیق سیاست سر زمین سوخته در کوهدامن و یکاولنگ برای مردم افغانستان قابل فراموشی نیست و جبران ناپذیر میباشد.

طالبان بیشتر به تخریب و از بین بردن آثاری دست اندازی کردند که نمایانگر افتخارات مردم افغانستان بر علیه استعمار انگلیس و مبارزات آزادی خواهانه آنها به شمار می آمد که ما در این زمینه میتوانیم تخریب و سوختاند ولسوالی استالف را به مثابه وابستگی طالبان به استعمار گران کهن انگلیس یاد آوری نمائیم زیرا که :

ولسوالی استالف قرار گاه غازیان و آزادی خواهان کوهدامن پروان و کوهستان در جنگ های اول و دوم افغان و انگلیس بود و یگانه وسیله انفلاقیه  و مورد ضرورت در جنگهای آن زمان باروت در همین ولسوالی تولید میگردید و یک هوتل که نمایانگر توجه اعلیحضرت امیر امان الله خان به بازسای بنا های تاریخی بود در همین ولسوالی موقعیت دارد که بر علاوه یاد گاری از عمرانات بابر شاه کورگانی نیز میباشد و محل مناسب برای پذیرای های مهمانان و اراکین عالیرتبه تا اواخر سلطنت بود جائیکه طرح مسوده قانون اساسی 1343 افغانستان در آن ترتیب گردید و همچنان به گفته مرحوم عبدالسلام تاشقرغانی که در سالهای اول (دهه چهل ولسوال قره باغ و استالف بود مسوده مرام نجات بخش دموکراتیک خلق افغانستان که در شماره اول و دوم جریده تابناک خلق اولین ارگان نشراتی حرب د- خ – ا در حمل  1345 به نشر رسیده نیز در همین هوتل تحریر گردیده است و این ولسوالی یکباری از طرف انگلیس ها همزمان با چارچته شهر کابل به آتش کشیده شده بود.

اما طالبان نیز مانند سایر نقاط کوهدامن و بامیان هر درخت و هر خانه این ولسوالی را قطع کردند و سوزانیدند و آنرا بیک دشت سوزان مبدل ساختند هوتل را هم تخریب کردند که تا امروز کسی به باز سازی و اعمار مجدد آن اقدام نکرده بنابر اعمال انجام داده شده از طرف طالبان و روابط پنهان و آشکار آنها با نیروهای متجاوز اشغالگر و چپاولگر پیشنهاد صلح و مذاکره و دو باروه به قدرت رسیدن آنها چه فاجعه ای برای افغانها و تمام جهانیان ببار خواهد آورد.

مردم افغانستان تحت رهبری نیرو های ترقی خواه دمواتیک و به همکاری جامعه جهانی صلحدوست باید گام های متین و با احتیاط را بر دارند تا از فاجعه و بدبختی های بیشتر در این سرزمین جلوگیری کردد و همه باید متیقن باشند که بدون اضمحلال پایگاه طالب ها در سراسر جهان و اعتراف علی رهبری ISI پاکستان و استخبارات عربستان سعودی به جنایات  اعمال نابخشودن شان که به خاطر تمویل ، تجهیز و توسعه تشکیلات طالب ها انجام داده اند و نابودی کامل رهبری طالب ها صلح و امنیت واقعی در منطقه و پیروزی جنک بر علیه تروریزم غیر ممکن میباشد. تنها در صورت که رهبری طالب ها به پنجه قانون سپرده شوند و آنها بنا بر اعمال خاینانه که انجام داده اند طبق خواست و اراده مردم افغانستان محاکمه گردند صلح واقعی در این سرزمین تحکیم و تعمیم خواهد یافت و صفوف فریب خورده و غیر آگاه طالبی به کار و زندگی آبرومندانه و اعمار و بازسای افغانستان نوین و شکوفانی سهم خواهند گرفت.

پیروز باد صلح


September 26th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات